Tikslinė grupė - 12-17 metų paaugliai. Grupės formuojamos atsižvelgiant į paauglystės tarpsnį: ankstyvąją paauglystę – 12-14 m., paaugliams ir viduriniąją paauglystę – 14-17 m. paaugliams.
Programos tikslas – stiprinti paauglių socialinius, kasdienius, bendravimo įgūdžius didinant atsakomybės jausmą, pasitikėjimą ir, mokėjimą tinkamai spręsti problemiškas situacijas, pozityviai mąstyti, didinti savivertę, megzti ryšį su bendraamžiais ir spręsti tarpasmeniniuose santykiuose iškylančias problemas.
Užsiėmimo trukmė – 2,5 val., užsiėmimų sk. – 8.
Metodai. Praktinis tyrimas, pokalbis, mokymasis veikloje, aktyvus klausinėjimas ir klausymas, istorijų pasakojimas, darbas grupėse, darbas individualiai, komandiniai žaidimai, diskusija, savianalizė, motyvuojantys pokalbiai/situacijų analizė, kūrybinės, kulinarinės, šviečiamosios užduotys, minčių lietus.
Nauda. Patyriminio ugdymo metodo dėka yra sukuriama saugi aplinka, kuri paskatina jaunuolius aktyviau ieškoti naujų sprendimų bei elgesio būdų. Platus patyriminio ugdymo metodo pritaikomumas padeda jaunuoliams išsikelti jiems aktualius tikslus ir jų siekti bei padėti jaunuoliams įgytus įgūdžius pritaikyti kasdieniame gyvenime, prisiimti atsakomybę kasdieniame gyvenime (Gurova, Godvadas, 2015).
Patyriminės ugdymo metodikos metu gerės socialiniai paauglių įgūdžiai:
- empatija (sugebėjimas suprasti, kas nutinka kitiems žmonėms);
- pagarba (gebėjimas toleruoti žmones, jų nuomonę, mintis ir veiksmus);
- aktyvus klausymas (sugebėjimas atidžiai išklausyti kitus žmones, parodant jiems, kad jų klausoma);
- bendravimo ir išraiškos įgūdžiai (gebėjimas bendrauti ir išreikšti savo jausmus, susijusius su tam tikromis situacijomis);
- supratimas (gebėjimas suprasti socialines ir asmenines situacijas ir tvirtas į jas reaguoti);
- savikontrolė (gebėjimas suprasti ir interpretuoti asmeninius jausmus ir reaguoti į juos, valdant savo impulsus);
- konfliktų sprendimas (gebėjimas suprasti konflikto tikrovė ir ieškoti alternatyvų jai išsisukti, išvengiant agresyvumo).
Programą vedančios lektorės Kristinos Rutienės kvalifikacija. Klaipėdos universitetas, socialinės pedagogikos ir viešojo administravimo bakalauro kvalifikaciniai laipsniai bei pedagogo profesinė kvalifikacija. Regionų valdysenos magistras.
Patirtis:
- Nuo 2022 m. balandžio mėn. LPF Dvasinės pagalbos jaunimui centro vadovė,
- 2019-2022 m. LPF Dvasinės pagalbos jaunimui centro Vaikų dienos centro koordinatorė,
- 2019-2023 m. paauglių grupių lektorė projekte „Kompleksinės paslaugos šeimai Klaipėdos mieste“.
Daugiau informacijos apie projektą:
https://www.esf.lt/veiklos-sritys/kompleksines-paslaugos/1139